افزایش تخریب مسجدالاقصی و فریبکاری صهیونیست‌ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392
بازدید : 4090
نویسنده : یه بنده خدا

 | مشاهده در قالب PDF | چاپ | فرستادن به ایمیل


سران صهیونیسم در جهت تعرض به مجموعه حرم قدسی و پیگیری اهداف آخرالزمانی خود، مسجد قبه‌الصخره را به جای مسجدالاقصی معرفی کرده و اطراف مسجد الاقصی واقعی را به شکل مخفیانه هر روز بیشتر تخریب می‌کنند.

 

 

 

این روزها اخبار متعددی از تهاجم صهیونیست ها به مسجدالاقصی منتشر می شود. از جمله این که رژیم صهیونیستی در طرح جدیدی قصد دارد تا با تقسیم مسجدالاقصی، بخشی از آن را تخریب کند. وزارت ادیان رژیم صهیونیستی در نظر دارد تا طی طرحی مسجد الاقصی را به دو بخش برای مسلمانان و یهودیان تقسیم کند تا در بخش یهودیان یک کنست ساخته شود.

هر چند این اولین طرح صهیونیست‌ها برای تخریب مسجد الاقصی نیست، ولی برای اولین بار است که اسرائیلی‌ها می‌خواهند در بخشی از یکی از مقدس ترین مساجد جهان یک کنست بسازند. در این گزارش به اقدامات متعدد رژیم صهیونیستی جهت تخریب مسجدالاقصی، که مورد احترام تمام ادیان الهی به ویژه اسلام است، می پردازیم:

توطئه تخریب مسجدالاقصی

تجاوزات صهیونیست‌ها به حرم قدس شریف به همان آغاز شکل گیری تفکرات صهیونی دارد تا جایی که تئودور هرتزل بنیانگذار صهیونیسم در نخستین نشستی که در شهر بال سوئیس برگزار شد، تأکید کرد:  اگر یک لحظه موفق به تصرف شهر قدس شویم و بنده در آن لحظه زنده و توانایی انجام کاری را داشته باشم حتی برای لحظه‌ای در نابودی هر آنچه که در طول سالیان در قدس شکل گرفته است و برای یهودیان مقدس نیست، تردید نخواهم کرد.

مقامات رژیم اشغالگر قدس از تمامی ابزارهای ممکن برای تخریب حرم قدس شریف و احداث معبد ساختگی خود استفاده می‌کنند و به منظور گسترش حاکمیت خود بر این حرم شریف و تخریب مسجدالاقصی تدابیری را نیز اندیشیده‌اند که اجرای این تدابیر از همان اولین روز استیلای صهیونیست‌ها بر بخش شرقی شهر قدس در هفتم ژوئن 1967  برابر با1346 شمسی آغاز شده است.

تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به مسجد

تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به مسجدالاقصی و صحن‌های بیرونی آن در ابتدا به بهانه انجام مراسم عبادی یهودی در 18 آگوست 1969 انجام گرفت. در این تاریخ 25 صهیونیست‌ در قالب یک گروه اقدام به طواف به دور مسجدالصخره کردند و درهمین حین، مزامیر داوود، بخش‌هایی از کتاب تورات و دیگر اوراد را می‌خواند و سرود صهیونیسم (بتار) را سر می‌دادند.در 28 ژانویه 1976/ 1356 "راث‌اود"، از قضات زن صهیونیست به یهودیان اجازه داد که در داخل مسجدالاقصی به اجرای نماز و انجام عبادات مخصوص به خود بپردازد.

در 24 فوریه 1982/ 1361 پلیس رژیم صهیونیستی به گروهی از اعضای کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) که عضو جنبش تروریستی و نژاد پرست (هتحیا) بودند اجازه داد که به مناسبت سالروز تخریب معبد موهوم یهودیان، ‌وارد مسجدالاقصی شوند و اگر خدام مسلمان حرم مانع نمی شدند، قصد داشتند مناسک خاص خود را در مسجد به جای آورند. با این حال اعضای مجلس رژیم صهیونیستی پرچم اسرائیل را در صحن‌های مسجدالاقصی برافراشتند و سرود رژیم اسرائیل را خواندند.

صهیونیست ها در دفعات متعددی برای ورود به مسجد الاقصی دست به کشتار مسلمانان زده اند. یکی از وحشیانه‌ترین جنایت‌هایی که سربازان صهیونیست در صحن مسجدالاقصی مرتکب شدند به 8 اکتبر 1990 / 1369 باز می‌گردد در این تاریخ نمازگزاران مسلمان از ورود گروه تندرو و تروریست هیأت أمنای معبد که قصد قرار دادن سنگ بنای ساخت معبد خود را داشتند، ممانعت به عمل آوردند به دنبال آن سربازان صهیونیست به طرف نمازگزاران تیراندازی کردند که این اقدام به شهادت بیش از 20 فلسطینی و زخمی شدن 115 تن دیگر انجامید

آتش زدن و منفجر کردن مسجدالاقصی

جنایت آتش زدن مسجدالاقصی اولین تلاش آشکار صهیونیست‌ها برای تخریب این مکان مقدس بود. در تاریخ 21 آگوست 1969 میلادی برابر با  1348 خورشیدی یک یهودی استرالیایی تبار به نام مایکل روهان، با روشن کردن آتش در مسجدالاقصی باعث شد که منبر صلاح الدین به طور کامل طعمه حریق شود و صحن‌های شرقی و جنوبی نیز در آتش بسوزد تا جایی که مساحت بخش آتش گرفته مسجد به 1500 متر مربع رسید، یعنی یک سوم از مساحت 4400 متری این مسجد مبارک را در برگرفت.

شایان ذکر است که در روز آتش‌سوزی، شهردار صهیونیست‌ قدس اشغالی آب مسجدالاقصی را قطع کرد تا آب لازم برای خاموش کردن آتش فراهم نباشد. در ضمن خودروهای آتش‌نشانی رژیم صهیونیستی نیز بعد از آنکه آتش خاموش شد، واردعمل شدند.

تلاش‌های صهیونیست‌ها برای منفجر کردن مسجدالاقصی و حرم مقدس شریف دامنه‌ای ممتد داشت که از برجسته‌ترین آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- در تاریخ مه 1980 / 1369، نیروهای امنیتی صهیونیستی انباری از مواد منفجره را در نزدیکی مسجدالاقصی یافتند که مائیرکاهانا وگروهک تروریستی وابسته‌اش آن را برای تخریب مسجد مبارک مسلمانان آماده کرده بودند.

- در 11 مارس 1983 / 1362 خادمان عرب مسجدالاقصی 46 شهرک‌نشین یهودی که در نزدیکی دیوار جنوبی مسجدالاقصی ایستاده بودند و با خود مواد منفجره همراه داشتند را محاصره کردند و پلیس صهیونیستی شهر قدس را از مساله باخبر کرده که نیروهای پلیس افراد مذکور را بازداشت کردند ولی بعد از گذشت مدتی کوتاه آنها را آزاد کردند.

- در تاریخ 30 ژانویه 1984 / 1364 سه بمب دستی از همان نوعی که ارتش صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌داد در نزدیکی باب الاسود کشف شد این بمب‌ها در یک کدو تنبل جاسازی شده بود.

- در سال 1985/ 1364خادمان عرب مسجدالاقصی یک کامیون حامل مواد منفجره را در نزدیکی مسجد یافتند که به منظور ترور هلموت کهل، صدر اعظم اسبق آلمان در زمان بازدید وی از اوضاع مسجدالاقصی تهیه شده بود.

حفاری‌ در نقاط مختلف مسجدالاقصی

حفاری‌هایی که صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی و در زیر بخش غربی و جنوبی این مسجد مبارک انجام می دهند از دیگر اقداماتی است که رژیم اشغالگر قدس جهت تخریب و ایجاد شکاف روی دیوارهای مسجد دنبال می کند تا با تخریب مسجد الاقصی اقدام به ساخت معبد سلیمان کنند که از آن تحت عنوان هیکل سیلمان نیز یاد می کنند. اشغالگران قدس به بهانه این که به دنبال بقایای معبد سلیمان هستند به حفاری می پردازند و حال آنکه هدف اصلی آنان تخریب آثار اسلامی همجوار دیوار براق و نیز استیلا بر حرم شریف، تخریب مسجد و ایجاد معبد در داخل مسجدالاقصی و قبه‌الصخره است. حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی در اواخر سال 1967 /1346 آغاز و تاکنون 9 مرحله را پشت سرگذارده است.

البته تلاش برای تخریب این مسجد به همین جا ختم نشد. رژیم اشغالگر قدس علاوه بر این اقدامات، از تبلیغات و رسانه‌های خود در جهت نیل به این هدف کمال استفاده را داشته است. یکی از مهم ترین و بارزترین این اقدامات معرفی مسجد قبه الصخره به جای مسجد الاقصی در رسانه ها به منظور تخریب آسان تر مسجد الاقصی است.

مجموعه حرم قدسی شهر بیت المقدس، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

الف- مسجد الاقصی؛ مسجدی است که قبله اول مسلمین می باشد. این مسجد، از ارزش بسیار والایی در دین اسلام برخوردار است و بسیاری از وقایع آخرالزمان، از جمله فتح قدس در زمان ظهور حضرت مهدی (عج)، به این مسجد مبارک مربوط می شود.

ب- مسجد قبه الصخره؛ این مسجد نیز از اهمیت فراوانی در دین اسلام  برخوردار  است؛  زیرا مرحله دوم سفر پیامبر گرامی اسلام (ص) در شب معراج و عروج ملکوتی ایشان از زمین به آسمان، از این مسجد مبارک آغاز شده است. بدین ترتیب این مسجد نیز از دیدگاه مسلمانان بسیار مقدس است.

از دیدگاه اسلام، مسجدالاقصی  توسط حضرت آدم (ع) بنا نهاده شد، سپس حضرت ابراهیم (ع) و نیز حضرت سلیمان (ع) این مسجد را بازسازی کردند. در واقع بنای مقدسی که  در  اورشلیم (بیت المقدس)  به  دست  حضرت سلیمان (ع) ساخته شد، مسجد الاقصی بود، نه معبد دروغین و کذایی که صهیونیست ها با نام معبد یا هیکل سلیمان آن را در رسانه ها مطرح می کنند.بعد از فتح بیت المقدس به دست مسلمانان، مسجدالاقصی به دفعات توسط مسلمانان بازسازی، و مسجد مقدس قبه الصخره نیز به مجموعه بناهای  حرم قدسی اضافه شد.

همچنان که گفته شد سران صهیونیسم در جهت تعرض به مجموعه حرم قدسی و انجام اهداف آخرالزمانی خود، مسجد قبه الصخره را به جای مسجدالاقصی معرفی کرده اند. مسجدی که امروزه تمام  مسلمانان  به  عنوان  مسجدالاقصی  می شناسند، در  واقع  مسجد قبه الصخره است که  مسجدی  با  گنبد طلایی  می باشد.

حال سوال اصلی این است که هدف واقعی ماسون ها و صهیونیست ها از معرفی مسجد قبه الصخره به جای مسجد الاقصی چیست؟

دیدگاه سران یهودیان و اوانجلیکال ها درباره معبد سلیمان یک دیدگاه فریب کارانه است؛  آن ها  ادعا  می کنند  که  قبل  از  بازگشت  مسیح (ع)  باید مسجد الاقصی تخریب، و معبد سلیمان ساخته شود. بنابراین به منظور تسریع در امر تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد سلیمان، تلاش کرده اند تا توجه جهانیان و بالاخص مسلمانان را از مسجدالاقصی دور کنند تا بتوانند  بدون  هیچ گونه  مزاحمی  و  به  دور  از هر گونه هیاهو، به تخریب مسجدالاقصی بپردازند.

با آغاز سال 2007، صهیونیست ها که خود تحقق اهداف آخرالزمانی خود را نزدیک می پنداشتند، شروع به تخریب باب المغاربه نمودند تا با دستکاری این بخش از حرم قدسی، مسجدالاقصی را که در مجاورت آن واقع شده است، تخریب نمایند که متاسفانه این کار آنان در حال حاضر نیز ادامه دارد. معرفی مسجد قبه‌الصخره به جای مسجدالاقصی، کمک شایانی به صهیونیست ها کرده است؛ به نحوی که باعث شده است تا مسلمانان ندانند که دستکاری باب المغاربه چه ارتباطی به مسجد الاقصی دارد.

متاسفانه حیله صهیونیست ها تا حدودی موفق بوده و آنان توانسته اند توجه مسلمانان را  از  مسجد الاقصی  دور  کنند  و  بدین ترتیب،  در  سال  2007  به بهانه اکتشافات باستان شناسی در محدوده باب المغاربه، سعی در تخریب پایه های مسجد الاقصی نمودند.

سازمان های صهیونیستی دخیل در تخریب مسجدالاقصی:

بسیاری از تاریخ نگاران عقیده دارند که تمامی سازمان های یهودی و صهیونیستی که در عملیات یورش به مسجدالاقصی مشارکت می کنند عقاید آنها ریشه در اساطیر تلمودی و ادعاهای صهیونیستی دارد.  هم اکنون 12 سازمان اصلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین حضور دارند که در واقع هدایت کننده حرکت های افراطی جامعه صهیونیستی  علیه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی شهر قدس به شمار می روند. این سازمان های افراطی دوازده گانه صهیونیستی عبارتند از:

1- جماعت احیای هیکل؛ جماعتی یهودی بسیار افراطی است که سعی می کند با جذب سایر سازمانهای هوادار تخریب مسجد الاقصی به یک سازمان بزرگ و واحد تبدیل شود. ریاست این سازمان افراطی را خاخام هلیل وایز برعهده دارد.

2- جماعت نگهبانان هیکل؛ این جمعیت متشکل از چهار سازمان افراطی است . در سال 1983 توسط خاخام یسرائیل اریل ، موشه نیمان و مایکل بن حورین در منطقه یهودی نشین قدس تاسیس شد. رهبران این سازمان معتقدند برای احیای معبد حضرت سلیمان (ع) یا همان هیکل نباید منتظر معجزه بود بلکه باید دست به کار شد و مقدمات لازم را که همان تخریب مسجدالاقصی است فراهم نمود. این سازمان از سوی حکومت اسراییل، برخی سازمان های ملی صهیونیستی و جمعیت های بنیادگرای مسیحی حمایت می شود.

3- سازمان به سوی جبل حامور؛ سازمانی دانشگاهی است که در واقع در زمینه ساخت هیکل نظریه پرداری می کند. اعضای این جماعت از ساکنان مستعمره یتسهار مثل خاخام یتسحاق شابیرا، دودی دودا کیویچ ، وشای داوییم و یوسی بلای هستند.

4- جنبش احداث هیکل؛ رهبری این جماعت را خاخام یوسف بوییم برعهده دارد. این جنبش هدف واقعی تاسیس خود را یهودی سازی حرم قدس شریف و بنای هیکل ادعایی  بر ویرانه های مسجدالاقصی عنوان کرده است. این جماعت اقدام به توزیع بروشورهای تحریک آمیز در خصوص تخریب مسجد الاقصی در مناسبت های مختلف می کند.

5- جماعت کاخ؛ از جمله جمعیت های مشهور یهودی هوادار تخریب مسجدالاقصی به شمار می رود. در سال 1972 توسط یک خاخام یهودی آمریکایی به نام مائیر کاهانا تاسیس شده است. از جمله معروفترین شاگردان مائیر کاهانا جودمان است که در 11 آوریل سال 1982 اقدام به یورش به مسجدالاقصی و هتاکی به این مکان مقدس اسلامی کرد.

6- مدرسه تفکر یهودیت؛ مدرسه  مذهبی است که توسط اعضای سابق جماعت افراطی کاخ تاسیس شده است. مقر این جماعت در نزدیکی منطقه مسلمان نشین قدس قرار دارد. هدف از تاسیس آن نیز تربیت نسلی از یهودیان عنوان شده است که ایمان کامل به تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل داشته باشند. این جماعت از حمایت مالی احزاب سیاسی راستگرای افراطی اسراییل مثل حزب موسوم به ملی – مذهبی مفدال برخوردار است.

7- جماعت بنای هیکل؛ از جمله جماعت های افراطی صهیونیستی است  که بیشتر در کار اجرای امورات مربوط به احیای شعائر ساخت هیکل تخصص دارد و ریاست آن نیز برعهده خاخام دیوید البائوم است.

8- جماعت اسراییل جوان؛ رهبری آن برعهده خاخام لخمان کاهانا است  که البته شهرت خود را اخیرا به دلیل ارادتی که به جماعت معروف کاهانا و رییسش داشته تغییر داده است. این جنبش بیشتر بر روی منطقه باب الواد در بخش قدیمی شهر قدس متمرکز شده است. این جنبش در سال 1983 زمینه یک درگیری خونینی را با فلسطینی های اهل قدس فراهم کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی ها شد.

9- جماعت امنای هیکل؛ سازمانی بسیار افراطی است که تلاش می کند با تخریب منطقه مسجدالاقصی آن را به عنوان مقر اصلی شهر قدس اشغالی قرار دهد. این سازمان دارای شعبه ای در ایالت کالیفرنیای آمریکاست که از طریق آن اقدام به جمع آوری کمک مالی برای خود می کند.

10- سازمان  تاج کاهنی؛ سازمانی است که ریشه آن به خاخام ابراهام یتسحاق کول برمی گردد. پیروان این جماعت عقیده دارند که طلایه دار جنبشی هستند که مسیر نهایی به سمت هیکل سلیمان را رهبری خواهند کرد. این جماعت نقشه مهندسی جدیدی را برای احداث هیکل ادعایی طراحی کرده است.

11- جنبش بازگرداندن تاج؛ رهبری این جماعت برعهده خاخام یسرائیل فویختوفر است که مجموعه ای از جوانان متعصب و متحجر را دور خود جمع کرده است و تلاش خود را بر روی مصادره خانه ها و تعدادی از ساختمان های شهر قدس به بهانه اینکه روزی این ساختمان ها متعلق به یهودیان بود، متمرکز کرده است.

12- جماعت سیطره بر مسجدالاقصی؛ اعضای این جماعت آشکارا دعوت به تخریب مسجدالاقصی و همچنین اخراج مسلمانان می کنند. از اهداف این جماعت همچنین یهودی سازی شهر الخلیل و سیطره بر مسجد ابراهیمی است که نام کنیسه "ماکفیر" بر آن نهاده اند. از شخصیت های بارز این جماعت خاخام یسرائیل آریل، خاخام کورن  پدر معنوی شماری از یهودیان متعصبی است که در سال 1986 اقدام به یورش به مسجدالاقصی کردند.

در نهایت باید گفت روند یهودی سازی قدس شریف در این سال ها شدت گرفته و در این جهت تخریب مسجد الاقصی به شکل مخفیانه هر روز بیشتر می شود، این در حالی است که صهیونیست ها با همکاری ارتجاع عربی تلاش می کنند تا با ایجاد اختلافات مذهبی در کشورهای اسلامی اذهان امت اسلامی را از این قضایا دور کنند.

سیدمحسن طاهری

منبع: بصیرت




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: افزایش تخریب مسجدالاقصی و فریبکاری صهیونیست‌ها ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com