عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : چهار شنبه 9 بهمن 1392
بازدید : 3854
نویسنده : یه بنده خدا
 
مستهجن نگاری؛ درد قبیح
 

این روزها یکی از دغدغه هایی که جامعه و نه فقط جامعه ما با آن روبه روست مشکلات و مسائل مربوط به هرزه نگاری است. در این میان هر روز شاهد گسترش سایت ها و شبکه هایی هستیم که با برنامه های خود به این مشکلات دامن می زنند. البته این تنها بخش ماجرا نیست، پشت پرده های زیادی برای این موضوع وجود دارد که بهانه خوبی شد تا موسسه موعود هفتاد و هشتمین همایش خود را به بررسی پدیده هرزه نگاری و پورنو گرافی اختصاص دهد.

 


همایش اینبار در قالب میزگرد برگزار شد و استاد اسماعیل شفیعی سروستانی، محمد رضا زائری و مصطفی فروتن به بررسی زمینه ها، ادوات و ابزارها و متونی که باعث بسط مستهجن پردازی می شوند، اهداف هرزه نگاران و پیامد های آن پرداختند.

درد قبیح
در ابتدا شفیعی سروستانی مدیر مسئول موسسه موعود با اشاره به گسترش موضوع هرزه نگاری آن را دردی معرفی کرد که مبتلایان بسیاری پیدا کرده است. وی گفت: مستهجن نگاری موضوعی فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و امنیتی است اما از جنس آنفولانزا و سرطان نیست که برایش جلسات تحقیقی بگذارند. از آنجا که این موضوع را قبیح می دانند حرف زدن در باره اش را هم قبیح می پندارند، در حالی که صحبت از موضوعی که ریشه جوامع را خشک می کند و از اخلاق چیزی باقی نمی گذارد ضروری است.

در ادامه محمد رضا زائری با بیان این که هرزه نگاری موضوعی به درازای تاریخ است و نمونه های آن پرده های اتاق خواب های قدیم و عکس های باقی مانده در جنگ جهانی است به رشد این موضوع با توجه به تکنولوژی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد تکنولوژی هرزه نگاری نیز رشد کرده است و در این بین دو چیز مهم است، یکی ریشه های هزره نگاری و دیگری پیامد آن.

خاموشی موتور کمال
وی در توصیف ریشه های هرزه نگاری گفت: فقدان حیا در تربیت خانوادگی، فقدان مرز بندی قانونی، فقدان تربیت دینی و حدود شرعی، رفاقتها و گروه همسالان و عملکرد والدین از مهمترین عوامل است.

وی با اشاره به رفتارهای خانواده ها گفت: عمل والدین حتی در پنهان، روزی حلال و نحوه تربیت بسیار مهم است. و البته حیا مهمترین چیز است. هرچه بچه در تربیت حیا و عفاف دیده باشد، کمتر مبتلا می شود. بچه هایی که پدر و مادر بی ملاحظه دارند، لباس نامناسب، کوچک بودن خانه ها، اشتغال والدین و ... همه در تربیت بچه نقش دارند.
وی با اشاره به اهمیت حیا آن را «موتور کمال انسان» معرفی کرد که با خاموش شدن آن انسان از حرکت باز می ماند.

 

زائری پیامد های این موضوع را در دو بعد فردی و اجتماعی تببین کرد و گفت: در بعد فردی با توجه به حدیث «نگاه تیر مسموم است» متوجه می شویم که تیر قلب را نشانه می رود. در بعد اجتماعی هم هرزه نگاری خانواد ها را نابود می کند چرا که لازم است هر گرایش جنسی معطوف به خانواده باشد اما هزره نگاری نیاز کاذب برای افراد ایجاد می کند.

وی گفت: از آنجا که ورودی جان و دل انسان چشم و گوش اوست لازم است اقدام به تربیت عقلانی فرزندان کنیم تا بداند هر چیزی ارزش دیدن و شنیدن ندارد. چرا که این خوراک ها بر جان و روح او تاثیر خواهد گذاشت. خداوند در قرآن می فرماید، لاتقربوا الزنا، یعنی به زنا نزدیک نشوید. نمی گوید زنا نکنید بلکه می گوید زمیه های آن را هم ایجاد نکنید.

زائری در ادامه سخنان خود به چند راهکار نیز شاره کرد. وی گفت: در مرحله اول نباید گذاشت قبح این موضوع بریزد، لازم است درباره آن راه حل اندیشید اما نباید آن را در خانواده و جامعه علنی کرد.

وی به حدیثی از امام سجاد اشاره کرد و گفت: حق فرزند نوجوان بر پدر و مادر این است که خطاها و گناهان دوران نوجوانی را به روی او نیاورند  چرا که راه توبه اش بسته نشود. و این یعنی نگاه اسلام به این قضیه تربیتی است.

زائری به عنوان راهکار دوم به مداومت بر نماز اشاره کرد و گفت: بچه ها دو چیز اگر داشته باشند حتی اگر به اندازه تمام عالم هم گناه کنند باز می گردند: نماز خواندن حتی وقتی گناه می کنند و محبت داشتن به سیدالشهدا و اهل بیت.

سومین راهکار زائری آموزش مهارتهای زندگی به خصوص مهارت «نه» گفتن بود. وی بسیاری از اعتیاد ها را ناشی از همین ناتوانی در نه گفتن دانست.
مشغول کردن فرد در اوقات فراغت راهکار چهارمی بود که زائری ارائه داد و گفت: وقتی زمان فرزند پر شود وقتی نمی ماند که دنبال این مسائل برود.

برداشتن موانع برای اهداف سیاسی و اقتصادی
پس از زائری نوبت به فروتن متخصص سکسولوژی رسید. وی با اشاره به اینکه اهداف سیاسی و اقتصادی پشت این موضوع خوابیده و فعالیت 350 میلیون شبکه پورنوگرافی خود موید این امر است، در تبیین دلایل و عوامل هرزه نگاری گفت: کنجکاوی از مهمترین دلایلی است که فرد سراغ هرزه نگاری می رود. دومین عامل همسالان و همسانان هستند که در گروه های دوستی یکدیگر را به این موضوع ترغیب می کنند. تبلیغات مخرب و نا آگاهی از عواقب این موضوع که هرگز از ضمیر ناخودآگاه پاک نخواهد شد و همچنین الگوهای نامناسب از جمله این موارد هستند.

 

 

فروتن به تضعیف عقاید سنتی اقوام اشاره کرد و گفت: از آنجا که پایبندی مردم به سنتها مانعی بر سر راه گسترش این موضوع بود، صهیونیست ها برای اهداف اقتصادی و سیاسی شان اقدام به نابودی  جوامع سنتی کردند. موسسه فورستر می گوید در یک سال بیش از یک میلیارد دلار یهودیان درآمد دارند و از این طریق وارد تجارت زنان و کودکان شدند و تمام این موارد از طریق رژیم اشغالگر قدس کنترل می شود

وی عامل دیگر گسترش هرزه نگاری را به خاطر شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع دانست که جوانان را به این سمت سوق می دهند.

 

تبعات اجتماعی و فردی هرزه نگاری
فروتن در تبیین تبعات هزره نگاری گفت: تبعات دو دسته اند: اجتماعی که خیلی کلان است و فردی که شامل تبعات فردی و روانی است.
این سکسولوژیست در بررسی حوزه فیزیکی گفت: یکی از بزرگترین اتفاتی که برای فرد می افتد خود ارضایی است،  مشکلات جنسی زناشویی، افت درسی شدید،  فساد و فحشا، از دست دادن شغل، طرد شدن از اجتماع و اعتیاد از دیگر موارد است.

در بخش روانی نیز، احساس گناه ناشی از تلاش برای پیاده کردن دیده ها، نوهم و خیالپردازی، افسردگی، افت تمرکز، کاهش عشق، افت معیارهای انسانی و کاهش عقلانیت  برای فرد ایجاد می شود.

وی به تبعات اجتماعی این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: افزایش آسیب های اجتماعی و افزایش طلاق به خاطر توقعات بالای فرد هرزه بین و زندگی بدون شناسنامه از تبعات آن است.

 منبع:موعود




:: برچسب‌ها: مستهجن نگاری؛ درد قبیح , مستهجن , نگاری؛ درد قبیح , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com