بشارت مهدى به امام حسین(ع) توسط پیامبر(ص)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : جمعه 20 ارديبهشت 1392
بازدید : 4017
نویسنده : یه بنده خدا

 اى حسین! تو امام، امام زاده و برادر امامى! نُه تن از فرزندانت، امامان نیکوکارند که نُهمین قائم است. پرسیدند: اى رسول خدا! امامان پس از تو چقدرند؟ فرمود: دوازده تن، که نه نفر از نسل حسین اند.

عقیق: عقدالدرر از ابو نعیم در صفات مهدى(ع) آورده است که حذیفه گفت: رسول خدا برایمان خطبه خواند و از رخدادها به ما خبر داد، سپس فرمود: اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداى عزوجل آن روز را طولانى مى کند، تا مردى از فرزندانم را برانگیزاند که همنام من است.
 
سلمان فارسى برخاست و پرسید: اى رسول خدا! از نسل کدام فرزندت است؟ فرمود: از این فرزندم (و با دست بر شانه حسین زد).
کفایة الطالب از حذیفه از رسول خدا(ص) آورده است: اگر از دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد، خداوند مردى را برمى انگیزاند که همنام من است و اخلاقش همچون من است. کنیه اش ابوعبدالله است. مردم بین رکن و مقام با وى بیعت مى کنند. خداوند دین را به برکت وجودش میان مردم برمى گرداند و فتوحاتى برایش پیش مى آورد، پس هر کسى روى زمین باقى بماند، لاإله إلاالله بگوید.
سلمان برخاست و پرسید: اى رسول خدا(ص) ! از کدام فرزندت است؟ فرمود: از فرزندان این پسرم( و با دست بر شانه حسین زد).
 
عمدة النظر جابربن عبدالله آورده است: "سِبْط هاى این امت از ما هستند که پسران تواند(حسن و حسین). خدا از نسل حسین، نه امام معصوم مى آورد. مهدى این امت از ماست. وقتى دنیا گرفتار هرج و مرج شود، فتنه ها پدیدار گردد و راه ها ناامن شود، بعضى بر برخى دیگر ستم کنند( رَشْک بَرَند) بزرگ به کوچک رحم نکند و صغیر به کبیر احترام نگذارد، خدا مهدى را برمى انگیزاند که نهمین امام از نسل حسین است. مراکز گمراهى را فتح و نابود مى کند و دل هایى را که بر آنها پرده افکنده شده "و حق را نمى شنوند" تسخیر مى نماید. در آخر الزمان دین را برپا مى دارد، چنان که در اوّل الزمان من برپا داشتم و زمین را از عدل پر مى کند، چنان که آکنده از ستم شده بود.
 
 
النجاة فی القیامة از پیامبر(ص) نقل مى کند که به حسین(ع) فرمود: این پسرم، امام، زاده امام، برادر امام و پدر نُه امام است که نُهمین آنها، قائم است. حسین حجت بن حجت، برادر حجت و پدر حجت هاى نه گانه است.
 
برهان از سلمان فارسى آورده است: خدمت رسول خدا(ص) رسیدم، دیدم حسین بر زانوى پیامبر نشسته و بر گونه و لبانش بوسه مى زد و مى فرمود: تو آقا، آقازاده و برادر آقایى! تو امام، امام زاده و برادر امامى! تو حجت، برادر حجت و پدر نُه حجتى. نهمین آنها، مهدى قائم است.
 
عوالم النصوص على الأئمة از ابوسعید آورده است: شنیدم رسول خدا(ص) به حسین فرمود: اى حسین! تو امام، امام زاده و برادر امامى! نُه تن از فرزندانت، امامان نیکوکارند که نُهمین قائم است. پرسیدند: اى رسول خدا! امامان پس از تو چقدرند؟ فرمود: دوازده تن، که نه نفر از نسل حسین اند.



:: موضوعات مرتبط: , , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com