نامسلمانانی برای بدنامی اسلام


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 5290
نویسنده : یه بنده خدا

 

حدود دو ماه پیش،‌ گروه افراط گرای "بوکوحرام"‌ بیش از 200 دختر دانش آموز را از مدرسه ای در نیجریه ربود. اکثر این دختران، مسیحی بودند و در میان آنها چند دختر مسلمان نیز وجود داشت.
"بوکوحرام" در زبان محلی،‌ به معنی "آموزش غربی حرام"‌است و اعضای این گروه به رهبری "ابوبکر شیکاو"‌،‌ مدعی اند در صدد پیاده سازی احکام اسلام هستند و لذا این دختران را ربوده اند تا از فعل حرامی به نام آموزش،‌ دورشان سازند!


ابوبکر شیکاو ،‌رهبر "بوکوحرام"
چند روز پیش هم گروه "بوکوحرام"‌اعلام کرد که طبق تعالیم اسلامی، ‌حق دارد این دختران را به عنوان برده به فروش برساند یا به زور،‌ آنها را به ازدواج با مردان در آورد. "شیکاو" ‌اعلام کرده که خودش با دو تن از این دختران نوجوان ازدواج خواهد کرد!

اخیراً‌ هم این گروه با انتشار یک نوار ویدئویی از این دختران مسیحی، آنها را با حجاب اسلامی و در حال قرائت قرآن و خواندن نماز نشان داده و مدعی شده که آنها به دین اسلام گرویده اند!

دختران ربوده شده نیجریه ای
در این که این اقدام آنها،‌ حتی مسلمانان را از دین زده می کند چه رسد به این که دختران بی گناه ربوده شده را متمایل به اسلام کند، ‌شکی نیست. در مغایرت آشکار این رفتارهای غیر انسانی با تعالیم اسلام هم تردیدی وجود ندارد. آنچه مورد بحث این نوشتار است، ‌وظیفه ای است که بر دوش حوزه علمیه قم، ‌صدا و سیما و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سنگینی می کند.

قطعاً‌ آزادی این دختران بی پناه،‌ کاری نیست که از عهده این سه نهاد در ایران برآید - که ای کاش می شد و دختران اسیر را آزاد می کردند و به خانواده هایشان باز می گرداندند - اما این سه نهاد می توانند و باید درباره ضد اسلامی بودن این قبیل کارها موضع بگیرند و با قدرت تمام این موضع را ترویج نمایند.


اکثر قریب به اتفاق غیرمسلمانان،‌ فرق میان شیعه و سنی و وهابی و سلفی و ... را نمی دانند و همه این ها را یکی می پندارند. بنابراین وقتی یک مسلمان نمای بی رحم در گوشه ای از آفریقا، ‌دختران مردم را به نام دین محمد(ص) می دزدد،‌ همان نگاهی به که او در میان افکار عمومی جهان شکل می گیرد،‌ به تک تک ما مسلمانان تسری می یابد و پنداشته می شود که بقیه مسلمانان نیز بر همان مرام و مسلک اند و اگر همه شان دست به چنین اقدامانی نمی زنند، ‌یا به خاطر ضعف ایمان شان است یا به این دلیل که از دست شان بر نمی آید!

نکته این که چون این افراط گرایان به کارهای جنجالی مبادرت می کنند،‌ صدایشان رساتر از صدای اسلام واقعی به گوش جهانیان می رسد:‌ مانند آتش زدن مدارس دخترانه در افغانستان توسط طالبان یا ترور ملاله در پاکستان و اخیراً هم ربودن دانش آموزان دختر در نیجریه و صد البته سر بریدن های بی رحمانه در برابر دوربین و با شعار الله اکبر و پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله.

هشدار جدی می دهیم که اینان در حال تبدیل شدن به نماد اصلی جهان اسلام هستند و هم اکنون هم بسیاری از غیر مسلمانان در جهان،‌ اسلام را دین تv,v و خشونت،‌ منطق گریز،‌ ضد علم،‌ ضد زن و تهدیدی واقعی برای امنیت جهان می دانند.

به این ماجرا که اسفند گذشته در  آمستردام هلند رخ داد توجه کنید:
آن روز قرار بود 45 دانش آموز 15 - 16 ساله از فرودگاه آمستردام به شهر نیوکاسل انگلیس بروند. یکی از آنها مسافر جوانی را می بیند که در حال تایپ مطلبی به زبان فارسی در لپ تاپ خود است. به دلیل مشابهت الفبای فارسی و عربی، ‌او تصور می کند که مسافر جوان در حال نوشتن به زبان عربی است. بنابراین وحشت زده سایر همکلاسی ها و دانش آموزان را از این موضوع آگاه می کند و سپس آنها با اعلام اینکه این فرد احتمالا تروریست است خواستار پیاده شدن از هواپیما و پرواز با هواپیمای دیگر می شوند.


پرواز آمستردام - نیوکاسل به دلیل حضور یک مسلمان با تأخیر انجام شد
پس از گفتگو با این مرد، مشخص می شود او یک دانشجوی ایرانی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تینسیه آمریکاست که برای دیدار با همسرش به آمستردام هلند آمده است. همسر این فرد در آمستردام مشغول تحصیل است.

با این حال،‌ دانش آموزان وحشت زده، ‌حاضر به پرواز با هواپیمایی که او در آن بود نمی شوند و نهایتاً بعد از تأخیر 2 ساعت و 20 دقیقه ای،‌ از هواپیما پیاده می شوند و با پرواز دیگری می روند!

به راستی آیا همین یک ماجرا نشان نمی دهد که به واسطه فعالیت افراط گرایان و تروریست ها،‌ چه صورتی از اسلام در میان مردم جهان ترسیم شده است که حتی دانش آموزان 16 - 15 ساله هم از مسلمانان می ترسند و آنها را تروریست می پندارند؟!

به راستی از وقتی که ماجرای نیجریه به یک تیتر جهانی علیه اسلام تبدیل شده حوزه علمیه قم،‌ که امکانات بسیاری در داخل و خارج کشور دارد، چه اقدامات مؤثری برای رساندن صدای اسلام مهربان و معتدل به جهان کرده است؟‌ برای زهر "بوکوحرام"‌چه پادزهری تولید و عرضه کرده است؟
شبکه های برون مرزی صدا و سیما، ‌تا چه اندازه توانسته اند در ترمیم زخمی که بر چهره اسلام خورده کاری انجام دهند؟
وزارت امور خارجه و مشخصاً‌ سفارتخانه های ایران،‌ چه اقداماتی را در کشورهای میزبان انجام داده اند؛ ‌مانند نوشتن یادداشت در مطبوعات خارجی،‌ صدور بیانیه،‌ برگزاری کنفرانس مطبوعاتی،‌ تشکیل کمپین دیپلمات های مسلمان برای آزادی دختران نیجریه ای و ... ؟

و اساساً‌ این سه نهاد در این باره با یکدیگر نشست و هماهنگی و همفکری کرده اند؟!

شاید گفته شود که ماجرای دختران نیجریه ای چه ربطی به ما دارد؟‌
گذشته از ابعاد انسانی آنچه در نیجریه رخ داده است،‌ این ماجرا و نظایرش در وجه کلان به امنیت ملی ما مرتبط می شود چه آن که باعث شکل گیری ذهنیت منفی علیه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی (تاکید می شود علیه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی)‌ می شود و در این میان، ‌ایران نیز به عنوان کشوری با اکثریت مسلمان،‌ از آسیب این همراهی جهانی علیه اسلام مصون نمی ماند. آثار این نگرش سوء،‌ می تواند از مبادلات اقتصادی و توریسم گرفته تا تعاملات سیاسی و حتی حمله نظامی،‌ در نوسان باشد و در هر زمینه ای،‌ مستقیم یا غیر مستقیم،‌ به کشورمان ضرر بزند.


سکوت در برابر افراط گرایان مسلمان -که خاستگاه شان نیز به شدت مشکوک است- خیانت به اسلام و ستم به ایران است.

به نقل از عصر ایران




:: موضوعات مرتبط: بهاییت و وهابیت , ,
:: برچسب‌ها: نامسلمانانی برای بدنامی اسلام , نامسلمانانی , برای , بدنامی , اسلام , 200 دختر دانش آموز , بوکوحرام ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com