شیطان فرانسوی پشت مرزهای ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : چهار شنبه 19 خرداد 1395
بازدید : 4674
نویسنده : یه بنده خدا

 شیطان فرانسوی پشت مرزهای ایران

 

با پایان جشنواره فیلم کن و در شرایطی که ایرانیان علاقه مند به سینما از موفقیت «فروشنده»، فیلم جدید اصغر فرهادی خوشحالی هستند، خبر بدی هم از کن به گوش می رسد؛ برنارد هنری لوی چهره پرنفوذ و بدسابقه فرانسوی که در دهه گذشته، به هر جایی که پا گذاشته، آن جا گرفتار بلا شده، این بار در نقش مستندساز و با فیلم پیشمرگه در بخش غیررقابتی جشنواره کن حاضر شده است.

 


با پایان جشنواره فیلم کن و در شرایطی که ایرانیان علاقه مند به سینما از موفقیت «فروشنده»، فیلم جدید اصغر فرهادی خوشحالی هستند، خبر بدی هم از کن به گوش می رسد؛ برنارد هنری لوی چهره پرنفوذ و بدسابقه فرانسوی که در دهه گذشته، به هر جایی که پا گذاشته، آن جا گرفتار بلا شده، این بار در نقش مستندساز و با فیلم پیشمرگه در بخش غیررقابتی جشنواره کن حاضر شده است.
به گزارش موعود  به نقل از دویچه وله، دست‌اندرکاران جشنواره فیلم کن، چند روز پس از آغاز این جشنواره، از اضافه شدن یک فیلم جدید به بخش غیررقابتی خبر دادند. به گفته مسئولان کن، برنارد هانری لِوی کارگردان این مستند برای ساخت آن "هزاران کیلومتر در جبهه جنگ در عراق، از شمال تا جنوب، پیش رفته و از موقعیت‌های جنگی، مناظر و چهره‌های زنان و مردانی فیلم گرفته که کمتر دیده شده است." فیلم "پیشمرگه" به گفته تهیه‌کننده آن در خط مقدم جبهه کرکوک و سنجار فیلمبرداری شده و آنها برای تهیه تصاویری از درون شهر موصل ـ که به تصرف گروه "دولت اسلامی" درآمده ـ از هواپیمای بدون سرنشین استفاده کرده‌اند.

لوی، روزنامه‌نگار و فیلسوف ۶۷ ساله فرانسوی، به خبرگزاری فرانسه گفته که قصد داشته با این فیلم، به مناسبت صد سالگی توافق "سایکس پیکو" میان فرانسه و بریتانیا، به نوعی وجود یک سرزمین کُرد را از نظر "اخلاقی"به رسمیت بشناسد. موافقت‌نامه سایکس پیکو در سال ۱۹۱۶ منعقد و بر مبنای آن قیمومیت بخشی از سرزمین هایی که پیش از آن تحت کنترل حکومت عثمانی قرار داشتند، میان فرانسه و بریتانیا تقسیم شد.

چرا حضور برنارد لوی در کردستان مهم است؟

برنارد هنری لوی، خود را یک یهودی پرافتخار معرفی می کند و جدای از بیش از چهل سال کار فکری و عملی که در کتاب های فراوان و مقالات پرشمار مطبوعاتی با موضوعاتی متنوع و به روز نمود یافته است، کارنامه وی را می توان با سه شاخصه اصلی مرور کرد:

1- مخالفت همه جانبه با مظاهر سیاسی و فقهی اسلام
لوی که در سال 2010 از سوی نشریه اسرائیلی جروزالم پست، چهل و پنجمین چهره پرنفوذ یهودی دنیا معرفی شده و طرفدارانش مدعی هستند بزرگترین متفکر حال حاضر فرانسه است، در یکی از آخرین کتاب هایش یعنی «عصر تاریکی چپ: مقابله با بربریت جدید» نشان داده است که درباره اسلام گرایی چگونه می اندیشد.

منتقدان کتاب بر این باورند که وی در این کتاب تروریسم، اسلام گرایی و ذهنیت عربی را با یکدیگر برابر دانسته است تا ادامه خشونت استعمارگرایانه را در خاورمیانه توجیه کند. به عبارت دیگر، لوی تلاش کرده، مقاومت مردمی در کشورهای تحت استعمار و نفوذ غرب را در خشونت خلاصه کند، آن را غیرعقلانی جلوه دهد و سرکوب آن را ضروری بداند.

لوی که حجاب زنان مسلمان را وسیله ای برای انسانیت زدایی از آنان معرفی کرده، اسلام ایده آل خود را اسلام حاکم در اقلیم کردستان عراق معرفی می کند.

2- حمایت بی قید و شرط از رژیم اسرائیل
در سال 1967، برنارد هنری لوی نوزده ساله وقتی که از شروع جنگ میان اعراب و رژیم اسرائیل مطلع شد، به سرعت به سفارت این رژیم در پاریس رفت تا برای رفتن به جنگ اعلام آمادگی کند، ولی جنگ شش روزه کمتر از آن به طول انجامید که لوی فرصت رساندن خود به سرزمین های اشغالی را پیدا کند.

43 سال بعد، لوی با اظهار اینکه «هیچ ارتشی را دموکراتیک تر از ارتش اسرائیل نمی شناسد»، نشان داد که همچنان تعهدی ناگسستنی به این رژیم دارد؛ تعهدی که از تصاویر فراوان ملاقاتش با مقامات ارشد این رژیم نیز نمایان است.

 

شیمون پرز


3- حضور ثابت در آشوب های خونبار جهان اسلام
لوی نخستین کتاب مشهورش را در سال 1973 و دو سال پس از تجزیه پاکستان به دو بخش پاکستان و بنگلادش، درباره ملی گرایی در بنگلادش نوشت و از آن روز تاکنون، نه تنها درباره آشوب های جهان اسلام نظر داده و عمل کرده، که در بسیاری از آنها نیز حاضر بوده است.

در میانه دهه آخر قرن بیستم، لوی در بوسنی حاضر بود، سپس از افغانستان سر درآورد و با عبدالرشید دوستم و احمد شاه مسعود دیدار کرد. در دوره تجزیه طلبی در جنوب سودان حاضر بود؛ در سال 2008 و همزمان با درگیری روسیه و گرجستان به حمایت از مهره غرب در گرجستان پرداخت؛ در سال 2011 و با شروع تحولات کشورهای عربی همنشین شورشیان لیبیایی در بنغازی شد و دوست قدیمی خود، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور وقت فرانسه را متقاعد کرد، از دخالت نظامی در لیبی حمایت کند؛ در همین سال، مدتها برای توجیه دخالت نظامی در سوریه و ساقط کردن حکومت این کشور تلاش کرد؛ در سال های 2014 و 2015 پیگیر اهداف مخالفان روسیه در اوکراین بود و در سال جاری میلادی، به فیلم سازی برای توجیه نقشه مورد علاقه خود یعنی تجزیه کشورهای منطقه پرداخته است.


همراه با شورشیان سودان




:: موضوعات مرتبط: مقالات , فراماسونری , ,
:: برچسب‌ها: تورهای همسریابی هم به بازار آمد , شیطان فرانسوی پشت مرزهای ایران , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com