آیا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حضرت عیسی(علیه السلام) در یک زمان ظهور می کنند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392
بازدید : 3697
نویسنده : یه بنده خدا

  

گفتنی است آنچه از روایات استفاده می‌شود اصل نزول حضرت عیسی (علیه السلام) و نماز‌ خواندن ایشان پشت سر امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. و در رابطه وقت نزول حضرت عیسی هنگام ظهور، سخنی به ما نرسیده است.

 

پرسش: نقش حضرت عیسی (علیه السلام) پس از ظهور امام مهدی چیست؟ این که گفته می شود عیسی(علیه السلام) پشت سر حضرت می ایستند درست است آیا مقام پیامبر بالاتر از امام نیست؟

 

از جله مسائلی كه در روایات ما به آن پرداخته شده است مسئله نزول حضرت عیسی(علیه السلام) از آسمان هنگام ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اقتدای حضرت عیسی(علیه السلام) در نماز به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است

 

پاسخ: آنچه در روایات آمده، نماز خواندن حضرت عیسی(علیه السلام) پشت سر امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و در این زمینه دلیلی اقامه نشده است. اما با توجه به كثرت جمعیت مسیحیان، این نماز باعث می‌شود حقانیت دین اسلام ثابت شود و عده‌ زیادی از مسیحیان به اسلام بپیوندند و این امر هم سبب پیشرفت بسیار سریع‌تر و قیام حضرت شده و هم جلوی مخالفت و احیاناً جنگ را می‌گیرد.

 

در مورد بخش دوم سۆال باید توجه داشت كه اولا ما بر اساس روایات، معتقدیم ائمه معصومین از همه انبیای گذشته (به جز پیامبر اسلام) بالاتر بودند. و ثانیا حضرت عیسی(علیه السلام) هر چند پیامبر خدا و صاحب شریعت است. ولی دوره شریعت او پایان یافته و با آمدن دین اسلام دین او نسخ شده است. حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز در حال حاضر مقام زعامت و پیشوایی را به عهده دارد. و از طرف خداوند به عنوان وصی پیامبر، احیاگر دین اسلام بوده و واسطه‌ فیض الهی است. از این رو نماز خواندن حضرت عیسی(علیه السلام) پشت سر ایشان شگفت آور نخواهد بود.

 

البته این نكته فراموش نشود كه در نزد ما مقام امامت از مقام نبوت بالاتر است؛ چنان كه حضرت ابراهیم(علیه السلام) پس از موفقیت در امتحانات الهی به مقام امامت نیز نایل آمد.(بقره، آیه 124)




:: موضوعات مرتبط: , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com